Blog Yorumları Nasıl Yapılmalıdır? – Etkili Yorumlar ne Kazandırır?

Her gün binlerce blog yazısı yayımlanıyor. Haliyle bu yazılara yapılan yorumların sayısı çok daha fazla. Ama bu yorumların büyük çoğunluğu, ne yorum yapana ne de yorum yapılan siteye hiç bir şey kazandırmaz.

Etkili Blog yorumları nasıl olmalıdır?.

Blog yorumları SEO için mi yapılır?.

Backlink almanın en kolay yolu yorum yapmak mıdır?.

Her gün bir kaç tane yada onlarca yorum alırsınız. Bende alıyorum ve bazen yorumlar sıkıntı vermeye başlıyor.

Neden ki?.

Yorum almak motivasyon açısından iyi değil mi?.

Elbette yorumlar motivasyon açısından olumlu bir etkiye sahiptir. Aynı zamanda içeriğe de değer katar.

Madem değerli, o halde neden sıkıntı veriyor?.

O kadar alakasız ve saçma sapan yorumlar olabiliyor ki, yayımlasan bir dert, yayımlamasan ayrı dert.

5000 Kelimelik bir makaleye, “75. Satırda virgül yanlış yerde.” diye yorum yapanlar var.

Bu da yetmez gibi yorum için girdiği ad, bilmem ne hizmeti vs gibi alakasız bir isim.

Çok fazla örnek vermeye gerek yok sanırım. Sonuç olarak her site buna benzer onlarca yorum alıyor.

Artık öyle bir noktaya geldi ki, yorumları silmekten ben bıktım. Bu nedenle bu konuda yazmaya karar verdim.

Blog yorumları kolay SEO stratejisi midir?

Bir zamanlar blog yorumları SEO yu arttırmanın etkili bir yolu idi.

Hatta sırf bu nedenle “Blog yorum hizmeti” veren düzinelerce şirket bile türedi.

İş o kadar rezil bir hale geldi ki, sitelerin bir çoğu çöplüğe döndü.

Neyse ki Google durumun böyle devam etmesine izin vermedi ve ardı ardına gelen yeni algoritmalar ile çok önemli müdahaleler de bulundu.

Yani blog yorumları SEO yu arttırmak ve backlink almak için kolay bir yol değil artık.

Hatta sadece sitenizde bulunan yorumlar nedeniyle çok ağır cezalar almanız hala mümkün.

Blog yorumları ne için yapılır?

Bazıları sadece geri bağlantılar almak, SEO yu geliştirmek gayesiyle yorumlar yapmakta. Haliyle artık yorum yapmanın SEO ya faydasının olmadığını öğrennice yorum yapmayı bırakanlar da var.

Her şey SEO değildir.

Elbette blog yorumları yapmak için hala çok değerli nedenler var.

İşte başlıca nedenler:

1

İnsanlarla ilişkiler kurmak...


Doğru insanlarla bağlantılar kurmak, başarı ile başarısızlık arasındaki ince bir çizgidir.


Dolayısıyla insanlarla ilişkiler kurmak için yorumları kullanmak önemlidir.


İşiniz Web üzerinde ise, çevrenizde olmalı. Aksi halde başarıyı yakalamanız çok zorlaşır.

2

Kendinize ve sitenize dikkat çekmek...


Bu gün anlam veremediğim bir biçimde bazı siteler yorumlarda, yorum sahibinin sitesine bağlantı vermezler.


Siz bunu yapmayın derim.


Spam cezası almaktan korkuyorsanız, yorumlardaki bağlantılara nofollow eklersiniz olur biter.


Elbette bu site sahibinin inisiyatifidir ve mutlaka kendince makul bir nedeni vardır.


Bu tür bağlantıları kaldıran siteleri bir kenara koyalım ve devam edelim.


Öncelikle yaptığınız yorumları sadece site sahibi görmez. O yazıyı okuyan herkes görebilir.


Bir yorum yazdıktan sonra, kelimeleriniz makalenin kendisinin bir parçası haline gelir ve bu makaleyi okuyan insanların çoğunluğu aşağıda kalan yorumları okur.


Dolayısıyla, bu blog yayınında yorum yaptığınızda, kendinizi ve sitenizi daha fazla kişiye tanıtmış olursunuz.

Stratejik olarak bunu doğru yaparsanız, hedef kitlenizde ki insanların dikkatini çekebilirsiniz.


Yaptığınız yorum doğrudan SEO nuzu etkilemese de, sitenize doğru fazladan trafik kazandırabilir. Kaliteli içeriğiniz varsa daha fazla takipçi ve paylaşım kazanabilirsiniz.


İşin bu bölümü de SEO ya girer ve sıralamanızı arttırmak için bir adım daha atmış olursunuz.

3

Patansiyel müşteriler kazanmak...


Yorum olarak anlamlı ve alakalı bir şeyler eklediğinizde, insanların daha fazla dikkatini çeker.


İçeriğe gerçekten değerli bir yorumla katkıda bulunduğunuzda, insanlar sizin otoriteliğiniz konusunda daha fazla emin olurlar. Bu da zaman içinde güvene dönüşür.


Güven kazanç için en önemli yatırımdır.


Ürün yada hizmetlerinizin insanlara erişmesi ve daha fazla müşteri bulması için kaliteli ve gerçekten nitelikli yorumları kullanmayı denemelisiniz.

Bir süredir bende kendi sitemde yorumlardaki bağlantıları kaldırdım. Bunun nedeni aşırı biçimde spam bombardımanına tutulmamdır.


Bu sorunu çözüme kavuşturduğum da yeniden yorumlardaki bağlantıları göstermeye başlayacağım.

Başarılı bir blog yorumu nasıl olmalıdır?

1

Kendi kişiliğinizi ortaya koyun...


En başta sizin kim olduğunuzu insanlara gösterin.

Kendi adınızı ve soyadınızı kullanın.


Var olan gerçek bir kişilik olduğunuzu göstermeniz, insanların sitenize bağlanmaları açısından son derece önemlidir.


Bir diğeri ise resim kullanmak.


Mutlaka bir Gravatar hesabı edinin ve fotoğraf ekleyin.

Markanızın yada sitenizin logosunu resim olarak kullanmak isteyebilirsiniz.

Fakat gerçek bir kişinin resminin olması çok daha avantajlıdır.

2

Doğru yerlerde yorum yapın...


Bir siteye girdiniz ve çok faydalı bilgiler aldınız, ancak sitenin içeriği ile sizin sitenizin alası yok. Yani sizin sitenize trafik sağlaması çok çok zayıf bir ihtimal.


O zaman orada yorum yapmayacak mıyız?.


Elbette memnuniyetinizi ortaya koyan son derece zarif bir yorum bırakabilirsiniz. Üstelik bu jestiniz size Web üzerinde yeni dostlar kazandırabilir.


Fakat SEO açısından bir avantaj sağlayacak yorumlar yapmak istiyorsanız, o zaman içeriğinizle alakalı olan sitelerde yorum eklemelisiniz.


Sizinle aynı niş deki siteler, hedef kitlenizin bulunduğu sitelerdir. Dolayısıyla buralarda yapacağınız yorumları SEO açısından bir avantaja dönüştürebilirsiniz.


Nişiniz dahilindeki siteleri takip edin, yeni yazılara konu ile alakalı, içeriğe değer katacak son derece kıymetli yorumlar bırakın.


Dünyada takip ettiğim pek çok blog var. Bu bloglardan bazılarının aylık gelirleri 100.000 dolar dan daha fazla. Yani profesyonelliğin de ötesine geçmiş siteler bunlar.


Bu sitelerin yazarları, bir çok sitede yorum yapıyor. Fakat bizde yorum yazmak konusunda nedense herkes kendini ayrı köşeye çekiyor.

Ben oldum, en iyisi benim zaten… benzeri düşüncelere sahip insan çok sanıyorum.


En iyisi ol, bu senin yorum yapmana mani değil ki. Yerini sağlamlaştırırsın, zararı mı olur?.


Kısaca şunu söyleyebilirim:

Kendi nişinizle alakalı sitelere özellikle değerli yorumlar bırakın. Blog yorumları ile sitenizin SEO suna katkı sağlamak istiyorsanız, bu detayı atlamamalı sınız.

3

Konu ile tam örtüşen yorumlar yapın...


Yüzlerce defa başıma geldi. Sizin de benzer şeyler yaşadığınızdan eminim.


4000 Kelimelik bir makaleyi yayımladıktan sadece bir dakika sonra konuya yorum yapıldığını görüyorum.


Belli ki okumadan sadece bağlantı kazanmak düşüncesiyle yapılmış bir yorum. Zaten konu ile hiç alakası olmayan, yada başlığa bakarak sallama yapılan yorumlardır bunlar.


O tür bağlantı peşinde koşan arkadaşlar bilsin ki, blog yorumlarına eklenen bağlantılar %99 nofollow olarak eklenir. Yani arama motorları için değeri yoktur o bağlantıların.


Ayrıca aklı başında hiç bir blog yazarı bu tür yorumları yayımlamaz. Bu da size fayda sağlamaz.


Değerli bilgilerin paylaşıldığı yazılara yorum yapmanız şiddetle öneririm.


Öncelikle yazıyı baştan sona okumanız şart. Konuya dair verilen tüm bilgilere sahip olmalısınız en başta. Daha sonra ana içerik de bahsedilmemiş, fakat önemli olan bir detayı yakalamaya çalışın.


Ana metne ilave bilgi niteliğinde değerli şeyler söyleyin.

Bu sizin ve sitenizin  insanlar tarafından fark edilmesini sağlar. Rast gele sitelere bağlantılar ekleyerek kimsenin sizi fark etmesini beklemeyin.


Bir konuya dair yorumlara bakan insanlar, detaylı ve potansiyeli yüksek yorumları daha fazla dikkate alırlar. “Güzel paylaşım..” gibi bir yorum yapan kişiyi yada sitesini kimse merak etmez.

4

Saygınlığınızı ortaya koyun...


Trollerin kimse tarafından sevildiğini sanmıyorum.


Bir yazıya yorum eklerken, ukalalık peşinde koşmayın.


Ben daha iyisini biliyorum, ben daha güzelini yazıyorum havasında ukalaca yorumlar yapmanız size hiç bir şey kazandırmaz.


Kendi sitesinde 200 kelimeyi geçen tek bir makale bulunmayan, ama başka sitelere yorum yaparken her gün yeni bir ansiklopedi yazıyormuş havasında olanlar, çok geçmeden 1000 lira para harcayarak kurdukları sitelerini 200 liraya satmanın peşine düşerler.


Bu çok sıklıkla gördüğüm bir şey. Çoğu zaman “Yazık” derim, ama sadece bu kadar.

Kendinize yazık etmeyin.


İnsanlar hem yorumun hemde yorumu yapan kişinin kaliteli olmasını önemserler.

Blog yorumları SEO'yu geliştirebilir

Yorumların SEO üzerinde doğrudan bir etkisi olduğunu söyleyemeyiz.

Doğru yapıldığında blog yorumları SEO açısından son derece faydalı olabilir.

Değerli yorumlar yaparak insanlara kendinizi ve sitenizi daha iyi anlatabilir, dikkatlerini çekebilirsiniz.

Bu sayede sitenize her geçen gün daha fazla insan gelir. Bu artan ziyaretçi sayıları, SERP lerde sitenizin konumu üzerinde olumlu bir etkiye sahip olacaktır.

Elbette tüm bunların olması için, içeriğinizi mükemmel biçimde optimize etmelisiniz.

Örneğin ben çok kapsamlı yazılar bazı blogları hiç okumuyorum.

Bunun nedeni içeriğin yetersiz olması değil elbette. Okumakta güçlük çekmem dir.

Kolay okunabilir, kısa paragraflara ve biçimlendirmelere sahip, detaylı ve sade bir dille oluşturulan içerikleriniz varsa, blog yorumları ile sitenizin konumunu yükseltebilirsiniz.

Bir yorum bırakın: 0 yorum